14 January 2014

Tagliatelle z klopsikami w sosie marinara





W sobotę będąc u znajomych, gotowałam wraz z A spaghetti z klopsikami.  Nie zabrałam ze sobą aparatu, więc odtworzyłam w tygodniu,  ten znany amerykański sposób na makaron. 

U A korzystaliśmy z przepisu z książki Pascal&Okrasa. Tutaj przedstawiam Wam tradycyjny sos Marinara, czyli warzywno pomidorowy duszony ponad 2,5 godziny. 

Podany z klopsikami z wołowiny z parmezanem. Zamiast spaghetti podałam tagliatelle.




s k ł a d n i k i :

0,5 kg wołowiny mielonej
2 ząbki czosnku
łyżka sosu sojowego ciemnego 
pieprz czarny
płatki chili
sól
pół szklanki startego na drobno parmezanu
1 jajko


sos Marinara:

puszka pomidorów pelatti
cebula
3 ząbki czosnku
1 pomidor
szczypta suszonej papryki
szczypta bazylii
ziele angielskie
oregano
2 łyżki extra vergin
1 łyżka cukru


w y k o n a n i e :

Na dużej patelni podgrzewamy extra vergin, siekamy cebulę w kosteczkę, czosnek w talarki. 

Podsmażamy około 1 minuty. Dodajemy puszkę z pomidorami i pomidora pokrojonego w kostkę. Dodajemy przyprawy. Wlewamy szklankę wody. Dusimy pod przykryciem około 3 godzin. na delikatnym ogniu. 
Od czasu do czasu mieszamy, dolewając odrobinę wody, jeśli jest za gęsty sos.

Wołowinę mielimy, dodajemy jajko, parmezan, sos sojowy, przyprawy i czosnek.
Wyrabiamy z odrobiną zimnej wody, krótko. 

Formujemy pulpeciki wielkości orzecha włoskiego.

Smażymy partiami na patelni na rumiano.


Dodajemy do sosu i podgrzewamy. Podajemy z tagliatelle i natką pietruszki. 

Dodatkowo posypałam serem Pecorino.







4 comments:

  1. z klopsikami jeszcze nie jadłam, ale zapowiada się baaardzo apetycznie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Podane inaczej, lecz ciągle ten fajny smak;)

      Delete