11 January 2014

Bagietka ze śliwkami, rodzynkami i morelami w serze czosnkowym





Weekend.

Jak miło wstać w sobotę i nigdzie się nie śpieszyć.  U mnie w sobotę pachnie ciastem i bagietkami. 

To dzisiejsza moja propozycja na śniadanie.

Bagietki zapiekłam z pastą serowo - maślaną z bakaliami z dodatkiem pieprzu i czosnku.  

Lubię takie połączenia. Idealna przekąska do wina w południe czy lekka przekąska wieczorem.


s k ł a d n i k i :

bagietka

garść rodzynek

5 moreli suszonych

6 śliwek suszonych

2 garście sera żółtego

łyżka parmezanu startego

pieprz

szczypta soli

100 g masła

2 ząbki czosnku




w y k o n a n i e :

Bagietki pociąć. 

Nagrzać piekarnik do temperatury 200 stopni. 

Masło wymieszać ze starym serem żółtym, parmezanem. Czosnek zgniatamy, dodajemy do masy. 

Bakalie kroimy w drobną kostkę. Rodzynki moczymy we wrzątku dosypujemy do pasty. 

Doprawiamy pieprzem i solą.

Wykładamy na bagietki zapiekamy około 6 minut w piekarniku.

Idealne na gorąco, ale równie dobre podawane na zimno jako przystawka do mięs.







1 comment:

  1. Jak zobaczyłam zdjęcie myślałam, że to czarne oliwki a to taka niespodzianka:)

    ReplyDelete