4 August 2013

Do You want Chow Mein ?





Kuchnia chińska jest niesamowicie inspirująca, zachwyca barwami i smakami. Jest wprost przesycona aromatami przypraw, sosów, dodatków a do tego jest niezwykle lekka i zdrowa. Zachwyciłam się zupami bulionami rozgrzewającymi na imbirze z owocami morza i lekkim przeźroczystym makaronem ryżowym. Makaron jest aksamitny w smaku, zdecydowanie jest moim faworytem. Dzisiaj na obiad przygotowałam makaron z kalmarami w aksamitnym sosie kokosowo-pomidorowym z dodatkiem kurczaka. 
Kurczaka wcześniej upiekłam w piekarniku. 
Przygotowanie tego posiłku zajęło mi 20 minut. Chow Mein wyszedł przepyszny. 





s k ł a d n i k i :

dymka
2 ząbki czosnku
kalmary (ja użyłam w sosie własnym)
puszka mleczka kokosowego lub śmietanka 30% (200 ml)
3 łyżki sosu pomidorowego
kilka kropel sosu rybnego
pieprz zielony marynowany
3 nóżki z kuczaka
makaron ryżowy grubsze wstążki 
pietruszka zielona
pieprz
sól
olej w pestek winogron

w y k o n a n i e :

Rozgrzać dobrze patelnię, wlać olej, wsypać posiekaną dymkę i czosnek, kalmary pokrojone w kostkę, krótko podsmażyć. Dodać kilka kropel sosu rybnego i zielony pieprz. Wlać mleczko kokosowe lub śmietankę i dodać 3 łyżki gotowego sosu z pomidorów. Wymieszać, zmniejszyć płomień i dusić sos aż zacznie lekko gęstnieć. 
Kurczaka upieczonego, wcześniej, oddzielić od kości, pociąć na drobne kawałki. Dorzucić do sosu. Doprawić. Ja nie dodawałam soli, nie było takiej potrzeby, kalmary i sos pomidorowy był doprawiony, kurczak był pieczony w soli i pieprzu.

Ugotować makaron ryżowy w wodzie około 5 minut. Odcedzić, przelać zimną wodą, dodać do sosu, wymieszać. Posypać świeżą natką pietruszki i dymką. Podawać gorące.


Sos pomidorowy przygotowuję sama. 
Pomidory kroję w kostkę, cebulę oraz czosnek. Wszystko smażę na oliwie extra vergin ze świeżymi ziołami (tyminek, oregano, lubczyk, pieprz, sól). Dodaję suszone pomidory pokrojone w paseczki. Sos gotuję około 45 minut. Później wlewam do słoiczków i wekuję. Przechowuję w lodówce.




No comments:

Post a Comment