7 July 2013

Pianka jogurtowa z truskawkami na mocno czekoladowym spodzie.







Truskawki, jaka szkoda, że nie rosną cały okrągły rok. 
Tyle jest możliwości wykorzystania ich w potrawach, sałatkach i słodkościach.
Jednym z moich ulubionych deserów jest pianka jogurtowa, przyrządzana na gęstym greckim jogurcie.   Niebiański smak, po prostu rozpływa się w ustach.
Musicie koniecznie wypróbować, torcik jest łatwy a efekt naprawdę zapiera dech.


Składniki:

1 l jogurtu greckiego
330 ml śmietanki 30%
cukier waniliowy
3 łyżki cukru pudru
łyżka likieru kokosowego Malibu
3 łyżki żelatyny
pół szklanki mleka
całe opakowanie pokruszonych ciastek czekoladowych, mogą być owsiane
10 dag masła lub margaryny
garść truskawek


Wykonanie:

Ciasteczka czekoladowe rozkruszamy w blenderze, masło rozpuszczamy, dodajemy do ciasteczek
i mieszamy. Gotową masę wykładamy na okrągłą formę, dociskamy i wkładamy do lodówki w celu zastygnięcia.

Jogurty ubijamy końcówką do piany miksera wraz z cukrem pudrem i likierem.
Żelatynę rozpuszczamy w gorącym uprzednio podgrzanym mleku i trzepaczką mieszamy aż powstanie piana. Odstawiamy do ostygnięcia.
Ubijamy śmietankę na sztywną piankę. Wkładamy do lodówki.
Gdy żelatyna lekko ostudzi się, ale nie zastygnie, dodajemy ją płynną do jogurtu i mieszamy.
Łączymy z ubitą bitą śmietaną i całą masę przelewamy do formy na zastygnięte ciasteczka.
Truskawki myjemy, i całe zatapiamy w piance jogurtowej, wygładzamy powierzchnię. Schładzamy w lodówce kilka godzin, w celu zastygnięcia pianki.

Do dekoracji użyłam soku malinowego i konfitury malinowej. 
W proporcji 1:1 wymieszałam oba składniki i łyżeczką rozlewałam kleksy na powierzchni pianki. 
Za pomocą wykałaczki, malowałam fantazyjne wzory. 








12 comments:

  1. wygląda pysznie i na pewno tak tez smakuje :) na pewno spróbuję!!! :)

    ReplyDelete
  2. Bardzo apetycznie wygląda:) zachęca do samodzielnego wykonania i spróbowania w większym gronie oczywiście:)!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jak najbardziej, ja przygotowałam na niedzielne popołudnie. I przyznam się, że mało co zostało na dzisiaj:)

      Delete
  3. Wygląda wspaniale, idealne na gorące popołudnie :)

    ReplyDelete
  4. Pychota przepyszna...

    ReplyDelete
  5. Pianka była pyszna ,Twoje przepisy są świetne:)

    ReplyDelete
  6. A ja mam pytanie: czy ten spód z ciasteczek nie będzie za twardy? Bo przepis bardzo mi się podoba. Wnuki są, truskawki są- trzeba wypróbować. Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bożenko, ciasteczka nie będą za twarde. Nawet lekko będą się kruszyły pod czas krojenia. Wymierzałam idealnie składniki. Ja użyłam z firmy Bahlsen HIT, z masą czekoladową w środku. Ale spokojnie można zastąpić swoimi ulubionymi, np: Oreo czy owsianymi.

      Delete
  7. Jest mi bardzo miło, że Wam się podoba przepis. Musicie koniecznie wypróbować, zajmuje około 30 minut samo wykonanie;)

    ReplyDelete
  8. Dzięki za odpowiedź. Zrobię na pewno w piątek. Napiszę jak mi wyszło. Pozdrawiam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Czekam na dobre wieści;] Uda się. Pozdrawiam serdecznie:)

      Back Taste

      Delete