10 June 2014

SPAGHETTI Z KOLENDRĄ, SUSZONYMI POMIDORAMI I OLIWKAMI




Kolendra, to drugie po bazylii moje ulubione zioło na kuchennym parapecie.

Pachnie wprost cudownie, idealnie sprawdza się w sałatkach, daniach mięsnych jak i przystawkach. 

Dzisiaj na śniadanie, przygotowałam ciepłe bułeczki z camembertem i kolendrą. 

Użyłam jej także do szybkiego makaronu z extra vergine, suszonymi pomidorkami, czarnymi oliwkami, 

bazylią i dużą ilością lubczyku.

Idealna wegetariańska opcja dla zabieganych, polecam!






s k ł a d n i k i :

spaghetti

6 pomidorków cherry
3 ząbki czosnku
pół cebuli białej
6 oliwek czarnych
4-5 pomidorków suszonych
suszony tymianek
oregano
lubczyk
pieprz
sól
płatki chili
spora garść świeżej kolendry
kilka listków bazylii


w y k o n a n i e :

Rozgrzewamy patelnie i wlewamy 4 łyżki extra vergine, dorzucamy posiekany czosnek i cebulę.

 Mieszamy. 

Pomidorki przekrawamy na ćwiartki i dorzucamy do patelni.

Oliwki kroimy na połowę i tak samo pomidory suszone w paseczki.

Doprawiamy ziołami, solą i pieprzem. 

Ugotowany gorący makaron odcedzamy i dorzucamy do patelni. 

Kolendrę siekamy na drobno razem z listkami bazylii, dodajemy do makaronu.

 Podajemy gorące.




15 comments:

  1. Lubię takie proste makarony! U mnie też parapet zastawiony ziołami!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wczoraj oglądałam piękne skrzynki na zioła do kuchni, a u Marysi dzisiaj mnóstwo inspiracji z donicami ;)

      http://cleo-inspire.blogspot.nl/2014/06/diy-how-can-you-decorate-flower-pot-jak.html

      Miłęgo dnia:)

      Delete
  2. Wspaniałe ! Sprawiasz, że burczy mi w brzuszku :((

    ReplyDelete
  3. Dzisiaj takze przygotowuje na obiad spaghetti :)) Tylko, że z winnym sosem :)
    Dobrego dnia Kochana

    ReplyDelete
    Replies
    1. O jakim jakim:)? jestem ciekawa jak tam w Holandii się jada:)
      W mojej ostatniej pracy, miałam styczność z hotelem w stylu holenderskim, więc coś tam nie co wiem o upodobaniach kulinarnych.

      Delete
  4. Bardzo ciekawy ten dodatek kolendry, pyszny, lekki makaron na lato :) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    ReplyDelete
  5. Obłędnie wyglądające spaghetti znowu w Twoim wykonaniu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ;] staram się, żeby tak było.

      Miło Cię czytać:)

      Delete
  6. mmm... wygląda obłędnie... śliczne zdjęcia a ślinka nadal mi cieknie :)

    ReplyDelete
  7. Tylko kilka składników, a takie pyszności!

    ReplyDelete
  8. Pyszności idealne dla mnie - wegetarianki:)

    ReplyDelete