23 February 2014

Ptasie Mleczko






Spring is coming !

I feel its smell and see how it comes alive. I love this time of year. 

Today will be light and sweet. Welcome to the foam of coffee with coconut cream.


Nadchodzi Wiosna !

Czuję jej zapach i widzę jak budzi się do życia. Uwielbiam tę porę roku. 

Dzisiaj będzie lekko i słodko. Zapraszam na ptasie mleczko kawowe z kremem kokosowym. 

Mam jeszcze drugą alternatywną wariację, dla kochających czekoladę. 

Ptasie Mleczko czekoladowo-waniliowo-śmietankowe. Już niedługo na blogu.


s k ł a d n i k i : ( 12 porcji)

margaryna
5 jaj
1/3 szklanki cukru pudru
szklanka mleka
5 łyżeczek żelatyny
500 ml śmietanki 30%
2 łyżki cukru pudru
łyżeczka likieru kokosowego
łyżka kawy rozpuszczalnej
1 łyżeczka likieru kawowego
1,5 szklanki wiórków kokosowych


w y k o n a n i e :

Ucieramy margarynę na puch z cukrem pudrem. 

Dodajemy po jednym żółtku, miksując powoli krem. Dodajemy resztę żółtek oraz likier kawowy.

Mleko podgrzewamy, dodajemy 5 łyżeczek żelatyny. Spieniamy do momentu powstania pianki.

 Studzimy.

Po łyżce dodajemy mleko do masy jajeczno maślanej. Powoli mieszamy drewnianą łyżką. 

Ubijamy białka z odrobiną soli. Dodajemy pianę do masy jajecznej. Dosypujemy przez sitko kawę.

Wylewamy na formę, przykrywamy folią aluminiową i chłodzimy w lodówce.

Ubijamy śmietankę na wolnych obrotach miksera z cukrem pudrem, dodajemy likieru kokosowego do smaku.

Wykładamy na nasze ptasie mleczko kawowe.

Kokos prażymy lekko na patelni i wysypujemy na wierzch torcika.

Schładzamy w lodówce około 4-5 godzin. Ściągamy obręcz tortownicy.








25 comments:

  1. Jakie delikatne i lekkie, jak chmurka! :)

    ReplyDelete
  2. Połączenie kawy i kokosu w kawałku takiego "Ptasiego mleczka" to niebo w gębie :)

    Tobie również życzę miłej niedzieli :)

    ReplyDelete
  3. Strasznie wytwornie wygląda,a ja przyzwyczajona,że musi być różowe,dziękuję za inspirację.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Widziałam różowe u Ciebie:) ale spróbuj innego smaku także. Ja lubię klasykę czyli waniliowe.

      Delete
  4. Publikowanie takich pysznych zdjęć wspaniałych deserów powinno być po prostu zabronione ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha:) dokładnie robisz mi to samo z tymi słodkościami ;)

      Delete
  5. wcale mnie tu nie było ! :D

    Pozdrawiamy serdecznie
    Tapenda

    ReplyDelete
  6. Kawa i kokos to zdecydowanie moje smaki....połączone w jedno to dopiero uczta dla moich kubków smakowych...:))
    Ciekawi mnie jakaż to owocowa polewa towarzyszy tym smakom....malinowa czy wiśniowa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Olu, to konfitura malinowa. Dodałam do koloru:)

      Delete
  7. Takie cudowności pokazujesz, a ja się tylko oblizuje :))) Wygląda kusząco :)))
    Cudownego niedzielnego wieczoru - niech przyjdzie już wiosna, w końcu i poniedziałkowe poranki są przyjemniejsze, gdy budzi nas słońce ;))
    Buziaki

    ReplyDelete
  8. O nie, znowu katusze. Jakie to musiało być pyszne

    ReplyDelete
  9. O ja cię kręcę... kat! Po prostu jesteś katem! Obłędnie to wygląda!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poczekaj jak zobaczysz potrójną piankę :) zdjęcia już mam ;]

      Delete
  10. Jestem chba największą fanką Twoich zdjęć :) Uwielbiam tę biel! Ptasie mleczko koniecznie muszę wypróbować bo znajdzie się u mnie w rodzinie niejeden fan ten słodkości :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dozgonnie mi miło:) biel to mój kolor. To zawsze musi dobrze wyglądać.
      Spróbuj, u mnie często gości na stole.

      Delete
  11. Dziękuję:) Miłego wieczoru:)

    ReplyDelete
  12. Smakowity przepis, Bardzo mi się podoba tu u Ciebie :)

    Zapraszam do siebie na chwile i na dłużej do grona obserwatorów.
    http://lesia-rekodzielo.blogspot.com
    Miłego tygodnia życzę :)
    Pozdrawiam
    Aga

    ReplyDelete
  13. Urzekło mnie to ptasie mleczko :)

    ReplyDelete
  14. ale ładnie wygląda! jak z najlepszej cukierni!

    ReplyDelete