3 February 2016

PIANKA BRZOSKWINIOWO CZEKOLADOWA / CHOCOLATE PEACH MOUSSE





Czekolada to mój narkotyk. I nie mam wcale zamiaru iść na odwyk. 

Miewam dni, że po prostu muszę poczuć jej zapach, smak z resztą nie ważne czy ciemna, 

biała czy w ciapki. 

Nie mam zamiaru się tego wypierać, jestem uzależniona ! I dobrze mi z tym.








Kostka bez pieczenia z musem brzoskiwniowym i mocno czekoladowym z galaretką czekoladową.

Mmmm po prostu boska !




s k ł a d n i k i :


herbatniki 

500 ml śmietanki 30 %

3 łyżki kakao

galaretka brzoskwiniowa i cytrynowa

2 łyżki cukru drobnego

łyżka soku z cytryny

200 g czekolady mlecznej

4 łyżki mleka




w y k o n a n i e :


Formę kwadratową wykładam papierem do pieczenia. Układam herbatniki.

Śmietankę ubijam z cukrem. Nie za mocno, kontroluje aby nie była za sztywna.

Galaretki rozpuszczam w 2 szklankach zagotowanej wody, mieszam razem i odstawiam do 

wystudzenia.

Chłodną płynną dolewam powoli do bitej śmietany i powoli miksuję. 

Krem będzie dosyć rzadki, ale nie przejmuję się tym szybko zastygnie.

Wkładam na 5 minut do lodówki. 

Wylewam połowę kremu na herbatniki, znowu chłodzę w lodówce około 5 minut.

Układam drugą warstwę herbatników.

Do drugiej połowy kremu dodaję kakao, mieszam delikatnie.

Wykładam na drugą warstwę herbatników, schładzam w lodówce.


Czekoladę rozpuszczam w 4 łyżkach mleka. 

Dolewam około 5 łyżek galaretki cytrynowej, uprzednio rozpuszczonej w wodzie 

( 5 łyżeczek sypkiej galaretki w 5 łyżkach wody).

Studzę, lekko chłodną wylewam na ciasto i chłodzę w lodówce około 5 godzin.





4 comments: