5 February 2015

APPLE TART






Ostatnimi inspiracjami narobiłam sobie smaka na szarlotkę. Gdyby tego było mało ostatnio w hotelu na lunch jadłam szarlotkę na ciepło z kremem. Tego było już za wiele, to znak. Powstała moja wersja lekko słodkiej z pysznymi pink lady jabłkami i śmietankowym kremem tarty.





s k ł a d n i k i :

1 żółtko

1,5 szklanki mąki tortowej

170 g margaryny Kasi

2 łyżki cukru

cukier wanilinowy

1 łyżeczka proszku do pieczenia

2 łyżki śmietany 12 %

5 jabłek pink lady


w y k o n a n i e :

Margarynę mieszamy z mąką i kruszymy, aż ładnie połączy się w lekkie grudki.

Dodajemy żółtko, cukier, proszek i śmietanę. Szybko wyrabiamy ciasto. Wkładamy na 30 minut do lodówki.

Z 3/4 ciasta wałkujemy okrąg i wylepiamy naszą foremkę do tarty. 

Nakłuwamy widelcem powierzchnie ciasta, pieczemy w temperaturze 160 stopni około 12-15 minut.

Kroimy jabłka w kostkę, wykładamy na podpieczony spód, możemy posypać cukrem. 

Ja lubię lekko kwaskowe ciasto i smak jabłek więc pominęłam ten krok. 

Wałkujemy pozostałe ciasto i wyklejamy za pomocą pasków szachownice lub inny wzór na jaki 

mamy ochotę na warstwę wyłożonych jabłek.

Zapiekamy 15-20 minut.

Podajemy na ciepło lub na zimno z kremem śmietankowym lub lodami, posypujemy cukrem pudrem.










5 comments:

  1. Dorota, kocham takie przepisy - proste, smaczne :) Bardzo się cieszę, że znalazłam Twojego bloga bo jest wyjątkowo APETYCZNY :))

    ReplyDelete
  2. Do tego gałka lodów i niebo! ;)

    ReplyDelete
  3. Nie ma nic przyjemniejszego niż kawałek takiej pysznej tarty :)

    ReplyDelete