17 September 2013

Burger ze szpinakiem i serem pleśniowym




Winter is coming !  

Trzeba jeść więcej mięsa, żeby nam było cieplej ;) To dzisiaj usłyszałam, jak marudziłam na zimne dłonie i stopy oraz to, że wyletniłam się w sukience. Fakt zmarzłam szaleńczo.

 Przydałaby się herbata z miodem rozgrzewająca ale to za moment. 

Najpierw zaproszę na mój dzisiejszy obiad, Burgery a la Back Taste ;]



s k ł a d n i k i:

0,60 kg  mięsa wołowego
sos sojowy ciemny
balsamico o smaku granatu
2 jajka
1/4 szklanki bułki tartej
sól
pieprz
oregano i szczypta tymianku


d o d a t k i :

bułka
pomidor
szpinak babe
ser pleśniowy typu president
sos miodowo-czosnkowy z makiem  (2 łyżki majonezu, 2 łyżki śmietany 18%, ząbek czosnku, łyżka miodu i pieprz, listki bazyli rozdrobnione oraz mak )


w y k o n a n i e :

Mięso mielone rozdrabniamy delikatnie widelcem, dolewamy odrobinę sosu sojowego, balsamico, solimy i doprawiamy świeżo zmielonym pieprzem. 

Dosypujemy bułki tartej i wbijamy 2 jajka. Lekko mieszamy całość, nie wyrabiamy. 

Formujemy kule i rozpłaszczamy na kotlety. 

Smażymy na patelni grillowej z obu stron.

Bułkę smarujemy sosem miodowo-czosnkowym z makiem, przykrywamy listkami szpinaku babe, kładziemy burgera, na niego ser i pomidor, listki szpinaku, sos i przykrywamy bułką. 

Przepyszny Polecam:)




5 comments:

  1. Ojacie!! Chcę! Teraz natychmiast! Moje smaki :) Pyszności!

    ReplyDelete
  2. Właśnie zastanawiałam się, jak zgrabnie ugryź taaakiego burgera, hehe

    ReplyDelete
  3. Dziewczyny bierzcie, dla Was zrobiłam:) Aga nawet zgrabnie się jadło, bułeczka fajnie chrupała ale była giętka. nie miałam problemu. A co najważniejsze wszystko zostało w środku, nic nie wypadało.

    ReplyDelete
  4. No toś mi przypomniała, żem burgerów dawno nie jadła. Chętnie bym się posiliła Twoimi, bo cudnie i smakowicie wyglądają :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Burger dobrze przyrządzony nigdy nie jest zły ;]

      Delete